اردوی علمی گروه فرش، هنر اسلامی و طراحی و چاپ پارچه برگزار شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۵ کد : ۲۷۶۲۴ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۳۲
با هدف آشنائی دانشجویان رشته های فرش و هنر اسلامی با بنیه ایرانی اسلامی و کارگاههای هنرهای سنتی اسلامی شیراز، اردوی علمی دانشجویان این رشته ها برگزار شد.
اردوی علمی گروه فرش، هنر اسلامی و طراحی و چاپ پارچه برگزار شد

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش                                                                  خداوندا نگه دار از زَوالش

 

به گزارش دانشکده هنر، سفر علمی جهت بازدید از ابنیه ایرانی‌اسلامی شیراز و کارگاه‌‌های هنرهای سنتی اسلامی این شهر، توسط گروه فرش و هنراسلامی دانشگاه بیرجند، ذیل درس هنر و تمدن اسلامی و آشنایی با هنرهای سنتی ایران از تاریخ 6 اردیبهشت ماه به مدت 5 روز انجام شد. در این سفر که به سرپرستی دکتر محمد امین حاجی‌زاده و همراهی دکتر رضا خزاعی، دکتر مریم عظیمی نژاد و خانم وحیده حسامی صورت گرفت، آغاز سفر مزین به تشرف به حرم حضرت شاهچراغ (ع) و امامزاده سید رکن الدین بود و پس از آن از مسجد جامع عتیق شیراز و مسجد نصیرالملک بازدید شد. بازدید از تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد که بخش مهمی از هویت ایرانی است جزو برنامه‌های اصلی سفر بود. حضور در آرامگاه سعدی و حافظ و بازدید از باغ‌های تاریخی ارم، عفیف‌آباد، نارنجستان قوام و خانه‌های تاریخی همچون عمارت شاپوری و مجموعه ارگ کریمخان و مسجد و بازار وکیل و موزه پارس نیز از سایر برنامه‌های این بازدید علمی فرهنگی بود.

دکار حاجی زاده، سرپرست این اردو نیز در خصوص این سفر گفت: هدف از این سفر علمی، تحقق سند راهبردی گروه در سال 1403 و آشنایی دانشجویان رشته فرش و هنراسلامی با ویژگی‌های شهرهای دوران اسلامی و شاخصه‌های تمدنی ایرانی و تجربه بازدید از کارگاه‌های هنرهای سنتی و اسلامی و مهارت آموزی بود.

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳