اخذ نمایه بین‌المللی DOAJ توسط نشریه علمی «مطالعات مدیریت توسعه سبز»

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۸۷۵۲ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۳۸
نشریه علمی “مطالعات مدیریت توسعه سبز” در پایگاه بین‌المللی DOAJ (دوآج) نمایه گردید.
اخذ نمایه بین‌المللی DOAJ توسط نشریه علمی «مطالعات مدیریت توسعه سبز»

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه با افتخار به اطلاع می‌رساند که نشریه علمی “مطالعات مدیریت توسعه سبز” از تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در پایگاه بین‌المللی DOAJ (دوآج) نمایه شده است. این دستاورد مهم نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و همکاری‌های علمی گسترده در معاونت پژوهشی و گروه جغرافیا می‌باشد.

این مجله که دارای مرتبه علمی “ب” از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، همچنین در پایگاه ISC نیز نمایه شده است. “مطالعات مدیریت توسعه سبز” با سابقه‌ای درخشان در انتشار مقالات علمی و پژوهشی، همواره به عنوان یکی از منابع معتبر در حوزه مدیریت توسعه سبز شناخته شده است.

نمایه DOAJ (Directory of Open Access Journals) یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نمایه‌سازی مجلات علمی با دسترسی آزاد است. این نمایه به دلایل زیر اهمیت دارد:

1. دسترسی رایگان و بدون محدودیت: تمامی مقالات نمایه شده در DOAJ به صورت رایگان و تمام متن در دسترس هستند، که این امر به افزایش دسترسی به دانش علمی کمک می‌کند.

2. اعتبار علمی: نمایه شدن در DOAJ نشان‌دهنده کیفیت و فرآیند داوری صحیح مجلات است. این پایگاه به عنوان یک "لیست سفید" برای مجلات دسترسی آزاد شناخته می‌شود.

3. افزایش دیده شدن و بین‌المللی شدن: نمایه شدن در DOAJ به مجلات کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوند و نویسندگان و محققان بیشتری از سراسر جهان به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و مقالات خود را ارسال کنند.

4. پوشش گسترده موضوعات علمی: DOAJ تمامی موضوعات علمی و پژوهشی را پوشش می‌دهد، که این امر به محققان در رشته‌های مختلف کمک می‌کند تا به منابع مرتبط دسترسی داشته باشند. 

این موفقیت بزرگ، گامی مهم در جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشگاه و جامعه علمی کشور محسوب می‌شود.

کلید واژه ها: مطالعات مدیریت توسعه سبز DOAJ جغرافیا

آخرین ویرایش۲۶ شهریور ۱۴۰۳